Start a new topic

Gros probleme avec leapfrog creatr XL

Bonjour,

Je suis un utilisateur de la creatr xl et je ne sais plus comment faire pour avancer.

Je suis toujours de régler le lit, la hauteur des buses la vitesse d'extrusion, le zero de la table en z etc....

S une personne sais me conseiller au mieux je suis prenneur.


M


C'est très simple dans le logiciel Simplifiy 3D il y a un menu pour régler la hauteur il fera 4-5 mesure, tu prend un papier OCB que tu passe entre la buse et le lit il sans qu'il se déchire.

Bonjour Solutions-Concept et Merci

Mais quand j'essaye de le régler de cette facon la table est vrillé

Au centre je suis bien a la bonne hauteur et sur les exterieurs il y a au moins 0.6 mm.

Et poutant je suis ajusteur. Donc la je ne voit pas.

Nous avons découvert il y a quelque mois que la table en verre n'est pas forcement plate comme un marbre, ce qui rend impossible la calibration, donc il faut demander d'échangé le produit, nous attendons depuis 5 mois.

nous avons crée un adaptateur pour faire le teste de hauteur 

et comment je peux faire pour continuer a utiliser ma machine ?


il faudrait que tu vérifie la table en utilisant un marbre et de la craie (il faut démonter totalement la table) si il y a des concentrations de craie sur certaine zone de la table lors du teste, c'est qu'elle n'est pas plate et il faut demander le changement de la pièce (BED) défectueuse. 


Ya une astuce tu désactive l'un des deux tête en la remontant légérement ce qui évitera qu'elle touche le travail de l'autre et tu calibre que une tête ensuite si cela ne suffit pas tu cherche quel sont les zones qui n'ont pas de problème et tu travail que sur ces surfaces moi il ne me reste de 20% de surface utilisable. 

Je te remercie pour le conseil que je vais m'essayer et oui mon lit est bien bombé au moins de 0.6 mm, j'ai fait une demande de changement et aussi un autre probleme sur les support de guidage axe x il y a un jeu de 0.15mm et pour le calé il faut que je rajoute du papier au 4 platine a gauche et a droite, ca réduit un peu les vibrations mais c'est pas le top.

Login or Signup to post a comment

Standard Shipping Procedures

Global Shipping Chart

Delivery times Leapfrog

Damaged Shipment Procedures

Order Terms & Conditions

Terms and Conditions

Placing orders on Lpfrg.com implies consent to abide by the terms and conditions below as well as the terms in our Return Policy.

Price Policy

Pricing on Lpfrg.com is subject to change without notice. Leapfrog BV reserves the right to correct pricing on items listed incorrectly and to notify the customer prior to shipping of the item of an additional balance due or offer to cancel the order.

Price Change Policy

If an item on Lpfrg.com is purchased and the price is lowered within 10 days, Leapfrog BV will reimburse the difference in cost to the customer as store credit that will apply to future orders. The customer must request this reimbursement within 7 days of the price change on Lpfrg.com. There will be no cash refunds as part of the price assurance policy.

Shipping

Estimated Delivery Time

Leapfrog BV guarantees orders received by 10:00am CET will be processed the same day and delivered within 5 business days of the order unless otherwise specified. Business days will be counted starting on the next business day after the order is received. Business days do not include weekends or holidays.

Shipping Costs

Orders shipped from Leapfrog BV warehouses are typically shipped via ground service, but some packages with unique weights and measures will require LTL freight type shipping which can result in additional shipping charges, that are not remarked on your original invoice.

Returns and Exchanges

Orders placed on Lpfrg.com are considered complete and verified by the customer. There is no guarantee that once an order has been placed that Leapfrog BV will be able to cancel or modify it. If an order needs to be canceled or changed, contact Leapfrog Customer Support immediately by submitting a ticket at support.lpfrg.com. Orders that are already listed as “In Shipping” are not able to be changed or canceled and will be subject to our standard Return Policy.

Backordered and Drop-shipped Items

Backorder

In the event of a backordered item Leapfrog BV will attempt to contact the customer to discuss the issue and options available. Other items on the order will be shipped without delay. If Leapfrog BV is unable to contact the customer about the backordered item, it will be cancelled and the cost of the item refunded to the original payment method. Notification of the cancellation will be sent to the email address listed on the order, provided a valid email address has been given.

Order Return & Exchange Conditions

Order Video Library